Kulturpris till Mattias Bokinge

 
Så här berättar Mattias Bokinge.
Mitt fotograferande har sedan starten 1995 präglats av stor ombytlighet och nyfikenhet. Jag har provat på många fotografiska områden, något som berikat mitt skapande. Mina konstnärliga bilder beskriver ofta människor i drömska scener, bilder med mycket känslor och stämningar. Ofta är dessa bilder speglingar
av mig själv och mina rötter, om skuggor i det förflutna och i nuet.
 
Förutom mitt eget skapande arbetar jag mycket med olika kulturprojekt, nu senast som projektledare för Kulturveckan i Vaggeryds kommun.
Jag har tilldelats Vaggeryds kommuns Kulturpris för 2012, något som gjorde mig mycket glad och hedrad.
 
Se mer av mina bilder och projekt på: www.bokinge.se
 
   
Tofsmes, Marieholmsskogen. Småland 2010                                                              Foto:Mattias Bokinge         
                                                                                                                                
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0