Guld i Trierenberg

Sofia Carlenberg, en av mina studenter på en porträttkurs på Högskolan i Jönköping, visade mig några av sina bilder.
Bilderna var väldigt annorlunda och helt fantastiska, tyckte jag. Jag föreslog Sofia, som aldrig hört talas om Internationella fotosalonger, att hon skulle skicka fyra bilder till Trierenberg Super Circuit i Österrike.

Det gjorde Sofia och hon fick Sveriges enda guldmedalj i år med bilden "Bathroom".
- Klart jag åker till Österrike och är med på fotogalan och prisutdelningen, säger en strålande glad Sofia.

En utförlig presentation av Sofia och hennes bilder kommer i FOTO´s septembernummer.


"Bathroom"                                                                   Foto: Sofia Carlenberg

Kommentarer
Postat av: Mats Jungmyren

JÄTTESTORT GRATTIS Sofia till GULDET!!

Jag tycker detta är helt fantastiskt!!

Du har mycket fina och annorlunda bilder som passar bra i Internationella sammanhang.

Fortsätt och tävla för det är väldigt roligt.

Lycka till när du hämtar Guldet i Österrike!!

Ta gärna lite bilder från prisutdelningen som Bosse kan presentera här på bloggen, det skulle vara kul.

2012-05-25 @ 23:26:05
Postat av: Sofia Carlenberg

Tack så mycket Mats och tack så mycket igen Bo!

Jag tycker också att det är fantastiskt, såväl att vara erfarenheten rikare med en internationell tävling och givetvis är jag oerhört glad för guldet. Jag lovar att vara flitig med kameran vid prisutdelningen och att hålla ögonen öppna för kommande tävlingar. Allt gott! / Sofia

2012-05-27 @ 23:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0