Martin Jacobson

 
Martin hade två bilder antagna på årets Smålandssalong för foto - två bilder som stack ut.
- Mina landskapsbilder bygger på ett hundratal exponeringar från olika punkter i samma omgivning. Exponeringar som vägs samman för att skapa balans mellan detaljer och övergripande struktur, berättar Martin.
- Precis som minnen av ett landskap kanske är mer känsla än bild, så behandlar jag mina fotografiska minnen på ett liknande vis; starka intryck får företräde samtidigt som de färgas i mängden av de andra, fortsätter Martin. Abstraktionen tillåter också betraktaren att göra en egen tolkning, samtidigt som den fotografiska verkligheten finns kvar som en tydlig botten. Jag hoppas att bilderna ska ge något i längden.
    Foto:Martin Jacobson                                           Vinter
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0