Mera Al-Thani Award, några framgångsrika svenskar

 

 

 

Sven Gräfnings

Sven, som är medlem i den mycket framgångsrika fotoklubben i Gagnef, slog igenom internationellt med dunder och brak för ett antal år sedan. Sedan har han bl.a. deltagit med framgång i de stora salongerna t.ex. Trierenberg Super Circuit och Al-Thani Award. Såväl guld, silver som brons har det blivit. Sven har dessutom varit med och tagit hem flera ”lag-guldmedaljer” till Gagnef i Trierenberg S.C.

Sven betraktar sig som en fotografisk allätare, men det blir många naturbilder, då naturen ger avkoppling och harmoni i tillvaron.

 

Nils-Olof Holgersson.

Nils-Olof är en verklig veteran i internationella sammanhang och många har accepten blivit under en snart 20-årig period. Med sina mer än 2200 accept har han med råge klarat PSA-utmärkelsen MPSA.

Nils-Olof hittar de flesta motiven i naturen och hans finstämda bilder är mycket uppskattade.

 

Nils-Erik Jerlemar

Jag hade en aktiv period mellan åren 1974-1984 och fick då ett antal bilder accepterade, samt även en del utmärkelser. Efter ett längre uppehåll fram till 2004 deltar jag åter i flertalet av de internationella fotoutställningar, som årligen arrangeras världen över.
2011 tilldelades jag den prestigefyllda MPSA - Master PSA (Photographic Society of America) 3700 accept.
Titeln EFIAP/p – Excellence FIAP Platinum (Fédération Internationale de l’Art Photographique) fick jag 2010.
Är dessutom Exhibition Chairman i Malmö International Exhibition of Photographic Art.

 

Peter Reichel

Född i Wien, Österrike; kärleken tog mig till Sverige i början av 70-talet och
har sedan dess arbetat i den grafiska branschen.

2010 inhandlades en digitalkamera och intresset för foto har dominerat mitt liv sedan dess. Jag har inga favoritmotiv – jag ser bilder överallt.
Möten i Gagnefs Fotoklubb med likasinnade och duktiga fotografer är återkommande höjdpunkter.
 

 

Jan-Thomas Stake

I FOTO:s decembernummer kan du läsa mycket mer om Jan-Thomas.

Med sina 6500 accepterade bilder tillhör han den yppersta världseliten.

Jan-Thomas är också PSA:s officielle representant i Sverige.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0