The Al-Thani Award 2011

Det är dags att börja tänka på deltagandet i Al-Thani Award. Den 24 oktober ska bilderna vara på plats.
Al-Thani är en salong i klass med den österrikiska Trierenbergsalongen. Båda salongerna administreras av Chris Hinterobermaier och hans österrikiska team. Jurysammanträden och katalogtryckning sker i Österrike. Jag var inbjuden att delta i förra årets juryarbete, men var tvungen att tacka nej. Juryuppdraget kolliderade med en längre USA-resa.
Deltagaravgiften är USD 45 och i det ingår givetvis den fantastiska katalogen.




"New York"

Vernissage och prisutdelning äger rum i Doha, Qatar och en som vet hur det går till är Jonny Wiktorsson från Mariestad. Jonnys bild "New York" tilldelades guldmedalj i 2010 års salong. Jonny  var på plats och mottog sin guldmedalj. I priset ingick dessutom fem oförglömliga dagar i Doha.
Man kan delta i den öppna klassen eller i årets tema som är - emotion&passion.
www.al-thaniaward.com

Kommentarer
Postat av: Margaretha Ek

Vilken fin sida! Tänk vad mycket information jag kan hitta här! Jag har sett Al-Thani´s jättefina katalog förra året! Kram

2011-09-19 @ 22:42:14
Postat av: Mats Jungmyren

Då var bilderna inskickade till Årets salong!

Alltid lika spännande!

Den fina katalogen är en riktig höjdare.

2011-10-14 @ 19:08:31
Postat av: Peter Jansson



Fick in bilderna i tid! Och i dag kom mitt "REPORT CARD 2011" med posten :)



Min första salong utanför scandinavien, men framförallt mitt första accept i en internationell salong.



Nu ser jag fram mot katalogen!



//Peter

2011-11-07 @ 23:35:35
Postat av: Bo Cederwall

Bravo Peter!

Då är du inne i acceptgänget!

Den första internationella accepten känns alltid lite extra. Fortsätt nu och skicka till salonger i olika länder, så kommer Du snart att se hur bildsynen varierar.

Säkert kommer du att vilja söka PSA-stjärnor med tiden. Då ska du tänka på att bli PSA-medlem redan från början.

Lycka till.

/Bosse

2011-11-08 @ 16:31:51
Postat av: Mats Jungmyren

Stort Grattis Peter till ditt första accept i din första Internationella tävling.!!

Som sagt katalogen är kanon!



//Mats

2011-11-09 @ 00:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0